Actualitat MdP

peix blauLa primavera és el millor moment per gaudir del peix blau. Aprofiteu aquests mesos per menjar sardines, anxoves, sorells o verats, entre molts altres. El vostre cos us ho agrairà i la vostra ment ho notarà. Peixos com la sardina ha recuperat protagonisme en dietes sanes i equilibrades gràcies a les seves excel·lents qualitats nutritives. A més d'Omega3, els peixos blaus són rics en fosfor, magnesi, ferro i iode – un component indispensable de la nutrició humana. Són bons pel cor, pel metabolisme i per les funcions cognitives.

Catalunya és un país de peix blau. S’hi dedica una potent flota pesquera amb centenars de pescadors que cada nit surten a mar per portar el peix de matinada. Aquesta feina sovint és silenciosa i desconeguda. Per això el Museu de la Pesca, amb la col·laboració de la Confraria de Pescadors de Palamós, vol aprofitar aquesta Setmana Santa per donar major protagonisme a aquest producte excel·lent. Us proposem dues activitats molt interessants:

Visita guiada a l'arribada de la flota d'encerclament i a la subhasta en directe del peix blau.

Visita comentada que ens donarà a conèixer la pesca, el producte i la subhasta en directe del peix blau, una activitat que es realitza cada matí a la Confraria de Pescadors de Palamós.

Peix blau. Visita guiada amb taste a l'Espai del Peix

Us proposa un viatge guiat al món del peix blau per descobrir els secrets que s’hi amaguen, la forma de pescar-lo i subhastar-lo, les diferències entre les espècies i, sobretot, el seu potencial a la cuina.

I aprofiteu el mercat diari de la llotja de Palamós per comprar peix blau, cuinar-lo i degustar-lo. El web de l’Espai del Peix us proposa desenes de receptes saludables, econòmiques, saboroses i nutritives!

compromis qualiat turistica     producte emporda    cat M P    Costa Brava Girona Convention Bureu     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell