Actualitat MdP

Palamós Terra de Mar 2018. Va de pirates i corsaris!Els dies 19 i 20 de maig Palamós celebra el més gran festival marítim de la Costa Brava, el "Palamós Terra de Mar". L'esdeveniment és una oportunitat especial d'entrar en contacte amb el món del mar des de diferents perspectives i de gaudir de tots tipus d'activitats lúdiques i pedagògiques, adreçades a un públic especialment familiar i infantil.

Enguany Palamós rememora l'atac dels corsaris de comandats pel turc Barba-rossa el 1543, un fet que va marcar tot un període de la història de la vila per la seva cruesa i brutalitat. Aquell episodi és el fil argumental d'aquesta nova edició del Palamós Terra de Mar, amb exposicions, visites guiades, jocs de pistes, entreteniments, tallers, animació i espectacles de carrer; tot vinculat a la temàtica corsària.

A més a més, podrem gaudir d'un bon grapat d'activitats esportives, culturals, lúdiques i gastronòmiques, on els vaixells tradicionals i la cultura marítima són els grans protagonistes. Com a novetat, podrem pujar a bord de la nao Victoria, la rèplica del primer vaixell que va fer la volta al món amb l'expedició de Magallanes i comandat pel llegendari Elcano. També es podran visitar altres embarcacions, com el pailebot "Santa Eulàlia" – enguany celebra el seu centenari –, l'espectacular remolcador "Punta Mayor" o les embarcacions de pesca d'arrossegament dedicades a capturar la famosa "gamba de Palamós".

La navegació continuarà tenint un protagonisme especial. Amb la polsera de col·laborador tindrem l'ocasió de navegar a bord del Corsari Negre per la badia de Palamós o embarcar-nos amb l'Atlàntida III, un catamarà amb visió submarina que recorrerà el litoral que fa 500 anys, trepitjaren els pirates.

El complet programa del festival inclou propostes de tot tipus perquè els participants puguin navegar, visitar, tastar, provar, jugar, comprar i descobrir. Un cap de setmana únic per gaudir del mar a #Palamós!

Segueix tot el festival a les xarxes amb l'etiqueta #TerradeMa2018