Actualitat MdP

pesca sonsoDivendres 18 de maig  a les 19 h el Museu de la Pesca organitza una nova sessió del cicle Converses de Taverna, dedicada a parlar de la pesca del sonso. Aquesta sessió la celebrarem al restaurant Can Blau (C/Vapor, 3), nou escenari d’aquesta activitat de difusió del patrimoni immaterial de la gent de la Costa Brava.

La pesca del sonso ha tingut una importància extraordinària a la Costa Brava. Producte abundant i molt barat, el sonso ha format part del patrimoni gastronòmic del litoral durant tot el segle XX. Però darrerament ha entrat en un període de crisis a mesura que han anat minvant les captures. La Generalitat de Catalunya, en col·laboració dels pescadors, ha proposat un pla de gestió que regula estrictament la seva captura. Parlarem, doncs, del passat, del present i del futur d’aquesta espècie, del seu comportament “capritxós”, de la tècnica de la pesca i de la forma de cuinar-lo i menjar-lo, entre molts altres aspectes.

Aquesta sessió s’emmarca en els actes d’inauguració del festival mariner Palamós Terra de Mar, que enguany està dedicat a rememorar l’atac del corsari Barba-rossa a la vila. Tot aquest programa el podeu trobar al web del festival http://palamosterrademar.cat

compromis qualiat turistica     producte emporda    cat M P    Costa Brava Girona Convention Bureu     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell