Actualitat MdP

Taula de Cogestio del litoral del Baix EmpordàLa trobada servirà per debatre sobre la composició de la taula i el seu plenari, la selecció dels àmbits d’actuació i l’elecció dels seus dinamitzadors.

Dijous 14 de juny a partir de les 18.30 h, arrenquen a la Capella del Carme de Palamós els primers treballs per a la creació de la Taula de cogestió dels usos i activitats de l’espai marí del litoral del Baix Empordà. Impulsada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i el Departament de Territori i Sostenibilitat, aquesta taula tècnica donarà resposta a la voluntat del territori de millorar de forma participativa la gestió i ordenació dels usos i activitats en l’àmbit marí de l’espai protegit del litoral del Baix Empordà, amb l’objectiu de fer-los compatibles amb la conservació del patrimoni natural.

La taula vol ser un espai permanent de participació on es debatin i concretin propostes de gestió i ordenació dels usos i activitats en l’espai marí protegit inclòs dins la Xarxa Natura 2000 Litoral del Baix Empordà i que engloba els municipis de Begur, Pals, Palafrugell i Regencós.

La seva finalitat és la conservació i millora del patrimoni natural marí i marítim litoral i la sostenibilitat econòmica i social del territori basada en el bon estat ambiental dels ecosistemes litorals i marins. Per això, vol vetllar per la conservació del patrimoni natural, cultural, i paisatgístic, per la comptabilització dels usos i activitats socioeconòmiques i facilitar la cooperació dels diferents actors que hi son representats.

Els objectiu d'aquesta primera trobada són conèixer la proposta d’estructura i funcionament de la taula, establir conjuntament el full de ruta per a la consitució final de la taula - prevista a finals d’any. - i inscriure a les persones interessades en formar-ne part.

Està previst que la Taula i el seu plenari quedin constituïts durant el darrer trimestre de 2018.

compromis qualiat turistica     producte emporda    cat M P    Costa Brava Girona Convention Bureu     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell