Actualitat MdP

Mar Fràgil. Cicle de cinema documentalEl 16 de juliol inaugurem les projeccions incloses a la 8a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic, organitzada pel departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l'Institut Ramon Muntaner. Sota el nom "Mar Fràgil", la mostra a Palamós se centra en la projecció de produccions vinculades al patrimoni etnològic des d'una perspectiva històrica, amb una voluntat de mostrar l'evolució i comparar el territori, la societat i el sector pesquer d'abans i d'ara.

Els 3 audiovisuals proposats (16, 17  i 18 de juliol) mostren diferents perspectives d'una Costa Brava i d'un Palamós transformats pel pas del anys, pels canvis d'hàbits, per l'impacte tecnològic en les activitats quotidianes, per la desaparició d'oficis emblemàtics... però també per la reivindicació del col·lectiu i la mirada cap al futur. Els debats posteriors a les imatges intentaran posar en context els audiovisuals i els seus protagonistes.

Totes les sessions es faran al Museu de la Pesca. Edifici del Tinglado (Moll Pesquer, s/n. Palamós), gratuïtes i obertes a tothom

16 de juliol
L’època daurada del moll de Palamós
Imatges de Narcís Sans (20’)
Una mirada a la història recent del moll de Palamós amb els ulls d’en Narcís Sans.
Al llarg de la segona meitat del segle XX, va enregistrar diferents escenes, moments i personatges del port palamosí. Aquest llegat és avui un document imprescindible per reconèixer les transformacions del port, la seva gent i les seves tradicions, inclosa la festivitat de la Verge del Carme.
Per contextualitzar les imatges parlarem amb Joaquim Nadal, director ICRPC i professor de la Universitat de Girona, sobre el seu record del Palamós d'abans i dels canvis que avui percep a la població.

17 de juliol
La Carmeta i el moll
Maria Velasco. 2017 (17’)
La Carmeta té 80 anys, és de Roses i una de les darreres remendadores de la costa catalana. A través del seu testimoni fem un recorregut històric del món de la pesca per parla del passat, present i de com veu ella el futur del pescador.
Al llarg de l'acte parlarem amb la directora Maria Velasco i amb Eliseu Carbonell, antropòleg i professor a la Universitat de Girona, sobre el paper de la dona en el món de la mar.

18 de juliol
La transformació de la pesca
Diversos autors (20’)
Moltes coses han canviat al port de Palamós en les darreres dècades. Des dels anys 80, la pesca ha disminuït en número de barques, mariners i captures. Avui, malgrat els reptes, és un sector en plena redefinició, que cerca donar valor al seu producte tot assolint una captura sostenible i responsable amb l’ajuda dels científics. Comparem dos períodes, amb 30 anys de diferència, per parlar de les diferències i continuïtats en una activitat emblemàtica de la Costa Brava. I per fer-ho comptarem amb els pescadors Fèlix Boquera i Carles Figueres.

compromis qualiat turistica     producte emporda    cat M P    Costa Brava Girona Convention Bureu     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell