Actualitat MdP

imatges desembre 2017En el marc del Programa “Memòria Viva” del Museu de la Pesca, divendres 15 de desembre torna a organitzar una nova sessió de Imatges que fan parlar, activitat destinada a documentar el fons fotogràfic de la institució amb l’ajuda de la gent participant. Aquesta sessió, que començarà a les 7 del vespre, estarà dedicada al Palamós més fotogènic.

Palamós és una vila marinera amb una estètica molt participar. Volem documentar estampes pintoresques, escenes típiques palamosines i racons coneguts, és a dir, aquells espais, escenes, personatges i activitats que han cridat l’atenció dels fotògrafs de tots els temps, d’inicis del segle XX fins a la dècada de 1970. Moltes d’aquestes imatges formen part del catàleg de diferents editorials de postals.

Amb l’ajuda dels assistents intentarem identificar i documentar el contingut de les imatges amb l’ànim d’ampliar el coneixement, no només del fons fotogràfic, sinó de la història de Palamós i de la Costa Brava.

Aquesta activitat s’engloba dins del programa Memòria Viva, un programa de recuperació del patrimoni immaterial que enguany suma tres activitats: les Converses de Taverna, diàlegs amb la gent de mar; Imatges que fan parlar, la descoberta dels fons fotogràfics; i Mestres dels fogons, aproximació a la cuina marinera del nostre territori.