Actualitat MdP

imatges 2017 2018Aquest divendres 6 d’octubre s’inicia una nova temporada de Memòria Viva, el programa del Museu de la Pesca dirigit a documentar, recuperar i difondre el patrimoni immaterial de la gent de mar i de tot un territori. A partir de les 7 del vespre al Museu de la Pesca, celebrarem la primera sessió del cicle Imatges que fan parlar, sota el títol “L’evolució dels vestits de bany a les nostres platges.”

En aquest sessió documentarem, a través de les fotografies cedides per participars i del propi fons del museu, els canvis de l’oci a la platja i de les transformacions de la roba de bany en els darrers setanta anys. Així, comentarem com eren els banyadors en el passat i com van anar evolucionant, quin va ser l’impacte del primer turisme europeu o la revolució del biquini, entre molts altres temes.

Aquest sessió marca el començament d’un programa que ens durà a la primavera de 2018 i que inclou dos activitats més: Converses de Taverna i Mestres dels Fogons. En concret, la propera sessió se celebrarà l’Espai del Peix: una sessió dedicada a la cuina palamosina de la mà de restauradors locals, que ensenyaran en directe les seves tècniques, els seus productes preferits, els plats de la seva carta, els seus secrets...

Memòria Viva és una activitat organitzada pel Museu de la Pesca, amb la col·laboració la Càtedra d’Estudis Marítims, de Documare i els Amics del Museu de la Pesca, i el patrocini d’entitats com la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona o Fundació Damm.