Actualitat MdP

astronomia mar 2017El pròxim dissabte 28 d'octubre a les 7 del vespre la Càtedra d’Estudis Marítims (Universitat de Girona – Fundació Promediterrània) celebra al Museu de la Pesca la tradicional lliçó inaugural del curs acadèmic 2017-2018. Enguany la conferència anirà a càrrec l'astrofísic Pere Planesas, Dr. en Física per la Univeristat de Barcelona i membre del Observatorio Astronómico Nacional, sota el títol "L'astronomia i el mar".

El Dr. Planesas, amb una llarga experiència en el camp de l’astronomia, l’astrofísica  i la divulgació científica, parlarà de l'astronomia i de l’observació dels estels com una eina imprescindible per a la navegació, des que els primers mariners varen endinsar-se en els oceans. La conferència repassarà aquesta històrica relació i subratllarà com ambdues disciplines – astronomia i navegació – es van enriquir mútuament.

Enguany la Càtedra d’Estudis Marítims enceta el seu dissetè curs acadèmic, d'ençà que l’any 2000 es va crear a Palamós com una extensió de la Universitat de Girona al territori per fomentar i divulgar la recerca. En aquestes conferències inaugurals han participat científics d’orígens i disciplines molt variades, tot constatant l’interès de la Càtedra per abordar la realitat del litoral des de diferents perspectives: biologia, ecologia, tecnologia, economia, geografia, història, filologia o gastronomia.

La tasca científica de la Càtedra d’Estudis Marítims, dirigida pel professor d’Antropologia Social i Cultural de la Universitat de Girona Dr. Joan Lluís Alegret, i coordinada pel director del Museu de la Pesca Miquel Martí, va ser reconeguda el 2012 amb la “Gamba d’Or” atorgada per l’Associació de Restaurants de la Badia El Plat Blau, i la distinció de Confrare d’Honor atorgada el 2013 al seu director Joan Lluís Alegret per la Confraria de Pescadors de Palamós.