Actualitat MdP

claustre mas vent visites 2017Focus Engelhorn i el Museu de la Pesca han organitzat pel pròxim 4 de novembre dues noves visites guiades (11.00 i 12.30 h) per a descobrir els elements arquitectònics i artístics més destacats de la finca del Mas del Vent, espai singular de la vila de Palamós. Al llarg de l’activitat es donaran les claus per interpretar el claustre que conserva la finca i les raons del seu controvertit origen, així com el mas i la torre de defensa – declarats Bé Cultural d’Interès Nacional –. La visita inclou un tastet de productes Km0 de la finca palamosina Bell-lloc, acompanyat d'una copa de vi. Podeu trobar més informació de la visita a la nostra agenda.

El Claustre del Mas del Vent va adquirir una renovada notorietat als mitjans arran d’un intens debat acadèmic sobre el seu origen. L’any 2012 el professor Gerardo Boto el datà inicialment com originari del segle XII, però diversos experts van refutar la teoria i el van classificar com un conjunt arquitectònic historicista neoromànic, edificat el segle XX i traslladat a Palamós el 1959. Amb tot, es va generar un debat als mitjans entre defensors i detractors de l’origen medieval del conjunt.

L’interès que despertà el claustre incentivà els propietaris de la finca Mas Brugarol a obrir-lo al públic i a organitzar visites, no només al claustre, sinó a la resta d’elements catalogats, com ara la seva torre de defensa el seu mas, del segle XVI. Es dóna la circumstància que aquest mas va ser rehabilitat pel prestigiós despatx d’arquitectes RCR, premi Pritzker d’Arquitectura 2017.

Les visites es gestionen a través del Museu de la Pesca. Contacteu amb el seu Servei d’Atenció al Visitant per fer les reserves de plaça i tenir més informació sobre la visita, al 972 600 424 o bé a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.