Actualitat MdP

El Museu de la Pesca proposa per divendres 24 de novembre, a les 19 h, un debat al voltant del llibre "L'home de mar", de Catherine Poulain, la primera novel·la de l’escriptora, amb punts autobiogràfics, ambientada en la vida dels pescadors d’Alaska.

La jove protagonista, Lili, sense haver pescat mai abans, s’enrola en la tripulació que pesca halibut i cranc a les fredes aigües properes a l’Àrtic. Les dures jornades de pesca duen el cos de Lili al límit, mentre pesca i manipula, fascinada, el peix. La novel·la és una descripció impactant de les dures condicions de vida a Alaska, del seu paisatge feréstec, de la èpica quotidiana que significa la feina del pescador, de l’atracció pel mar i dels vicis i misèries d'aquell racó de món.

Comptarem amb la presència de la traductora de la novel·la Mia Tarradas, amb la qual parlarem sobre el llibre i sobre l’ofici de la traducció, una feina poc visible però cabdal per mantenir el to i el sentit original dels autors.

Aprofitarem també per parlar del lèxic mariner, i de la difícil feina de traduir terminologia molt especialitzada mantenint el significat dels termes en una i altra llengua. Es dóna la circumstància que Documare, el centre de documentació del Museu de la Pesca va assessorar la Mia Terradas en la traducció d’alguns d’aquests termes.

compromis qualiat turistica     producte emporda    cat M P    Costa Brava Girona Convention Bureu     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell