Vista mensual

Daily View
Today
Cercar

Inauguració de l'exposició "Nusos mariners"

calendar iconDimecres 21 Juny 2017.  19:00 - 20:00 h

Nusos MarinersInauguració de l’exposició temporal “Nusos Mariners”, ideada i produïda pel Museu de la Pesca.

Aquesta exposició té per objectiu subratllar la importància dels nusos i els caps a bord d’un vaixell, elements indispensables en la formació de qualsevol mariner. A partir d'uns plafons i de la reproducció dels nusos, la introducció a aquest apassionant món i a la seva terminologia específica van acompanyades de l’explicació dels 20 nusos més habituals a bord: nus pla, nus de pardal, gassa de mà, aix per si...

A més a més, l’exposició repta el visitant a demostrar la seva perícia en l’elaboració de nusos. Al costat de l’explicació de cada nus, pas a pas, un cap solt ens convidarà a intentar replicar-lo, tot posant de manifest que hi ha nusos senzill i nusos difícils, però que tots acompleixen una funció específica per a la seguretat del vaixells de la integritat dels ormeigs de pesca.

La museografia ha anat a càrrec de Quim Esteve i el disseny gràfic, del despatx Lupagràfics. Els dibuixos són obra de Panxo Pi-Sunyer.

Lloc: Museu de la Pesca. Moll pesquer, s/n. 17230 Palamós
Preu: Gratuït
Informació i reserves: Servei d'Atenció al Visitant. Museu de la Pesca. 972 600 424 | infomuseu@palamos.cat