Vista mensual

Daily View
Today
Cercar

El record de la subhasta cantada del peix

calendar iconDivendres 14 Juliol 2017.  19:00 - 19:45 h

Subhasta cantada del peix a PalamósAmb la col·laboració de la Confraria de Pescadors de Palamós, el Museu de la Pesca organitza un acte per rememorar la manera tradicional de comercialitzar el peix en primera venda.

La subhasta a veu o cantada es caracteritzava per la cantarella del subhastador que en una rapidíssima successió de preus a la baixa. Aquest sistema ancestral es va abandonar a la dècada de 1990 amb la informatització de tot el procés. Amb l'ajuda d'imatges i gravacions inèdites recordarem la manera de vendre el peix a veu, identificarem subhastadors, peixaters, espai i escenes, i parlarem de l'argot, expressions, postures i gestos singulars que només sabien interpretar els pescadors i peixaters participants.

L'acte es durà a terme en el marc de la celebració de la festivitat de la Mare de Déu del Carme. L'acció també és un dels actes programats a Palamós dins del cicle Cultura Viva impulsat per la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals.

Per saber-ne més sobre l’evolució de la subhasta del peix a Palamós, es pot consultar el llibre d’Alegret, J.L. i Garrido, A. Història de la Confraria de Pescadors de Palamós. Palamós: la Confraria, 2004.

Lloc: Museu de la Pesca | Moll Pesquer, s/n 17230 Palamós
Preu: Gratuït
Informació i reserves: Servei d'Atenció al Visitant. Museu de la Pesca. 972 600 424 | infomuseu@palamos.cat