Vista mensual

Daily View
Today
Cercar

Show cooking de cuina històrica

calendar iconDijous 13 Juliol 2017.  20:00 - 22:00 h

Participa en aquest viatge gastronòmic a la història de la cuina del peix del nostre territori.

El mar ha estat una font molt important d'aliment des de la més remota antiguitat. El peix ha format part de la dieta quotidiana de tots els pobles i cultures, des dels ibers, passant per grecs, romans i el període medieval i modern. També han cuinat i menjat peix col·lectius diversos, com els monjos dels monestirs, o els mateixos pescadors.

Tot plegat ens ha llegat un patrimoni gastronòmic ric i autèntic, que avui recuperem a partir de les restes arqueològiques, de la iconografia i, sobretot, de les fonts clàssiques i medievals. Sabeu que el primer llibre de cuina europeu era català i recollia moltes receptes de peix?

La sessió de demostració i degustació se centra en la història de la cuina i en les cuines amb història, tot proposant plats procedents des del període clàssic fins a l'Edat Mitjana.

Lloc: Espai del Peix. Moll pesquer. Palamós
Preu: 20 €
Informació i reserves: Servei d'Atenció al Visitant. Museu de la Pesca. 972 600 424 | infomuseu@palamos.cat