Patrimoni local

Capella Carme exterior

La Capella del Carme, Espai d’Art i Patrimoni és un equipament cultural innovador amb una doble funció: porta d’entrada i d’interpretació del patrimoni local de Palamós i seu de l’Espai d’Art Ezequiel Torroella.

L’edifici, del segle XVIII, havia estat l'antiga capella de l’Hospital de Pobres, impulsat per Mossèn Miquel Costa i precursor de l’actual Hospital Comarcal de Palamós.

L’edifici s'ha reconvertit en la porta d’entrada del visitant al patrimoni local; un equipament que, a través de l'audiovisual "Jo, el paisatge" reivindica la geografia i la història singular de la població, elements que se conjuguen per atorgar a Palamós una identitat pròpia. Així, el Centre d’Interpretació del Patrimoni vol donar a conèixer, valoritzar i difondre el patrimoni històric, cultural i natural de la vila, d’acord amb el Pla Director de Patrimoni, aprovat per l’Ajuntament de Palamós. Un complement que reforça l’oferta temàtica del Museu de la Pesca.

Tot compartint equipament, l’Espai d’Art Ezequiel Torroella vol contribuir al foment de les arts plàstiques i al reconeixement de l’obra i figura del pintor Ezequiel Torroella a partir de l’exposició de part de la seva obra; una feina que es porta terme gràcies al llegat destinat a aquesta finalitat que va fer la seva esposa na Maria Forné Carreras.

Consulteu el calendari d'obertura al públic