Actualitat MdP

biblioteca documareDocumare és un servei d'informació públic, creat al 2006 per un conveni entre la Fundació Promediterrània i la Universitat de Girona. Avui ofereix informació, assessorament i suport tècnic i documental a projectes de divulgació i de recerca destinats a conèixer, difondre i posar en valor el litoral, la pesca, el seu patrimoni i la seva gent.

Entre els seus serveis inclou un catàleg que incorpora més d’11.000 referències bibliogràfiques i documentals relacionades amb la pesca marítima, centrades principalment en disciplines de les Ciències Socials. S’hi poden trobar tot tipus de documents en múltiples suports: referències als documents de la seva biblioteca, hemeroteca i dipòsit, referències a documentació generada per les activitats del Museu de la Pesca o per projectes de recerca, així com una àmplia selecció de documents i recursos digitals.

Documare facilita l'accés als seus fons i col·leccions i assessora a investigadors i estudiants, amb l’objectiu de generar coneixement i difondre la pesca marítima, el patrimoni litoral, la gastronomia i el consum de peix.

Documare acull també iniciatives de recerca, com la recentment creada Xarxa ‘Salvador Riera’ per al foment de la recerca en història de la pesca marítima, en la que hi participen investigadors de diferents disciplines per posar en valor la història com a eina per al coneixement i comprensió de la realitat actual de la pesca marítima al nostre país.