Actualitat MdP

varada gacela 2017Dimarts 31 de gener s’han dut a terme al moll del port de Palamós les operacions de varada de la ‘Gacela’, una de les dues embarcacions que conformen ‘Les Barques del Peix’, l’extensió surant permanent del Museu de la Pesca. Dues grues de grans dimensions la van treure de l'aigua i la van colocar, estacada, sobre el moll. Durant sis setmanes es duran a terme tasques de conversació i manteniment d’aquest element patrimonial de la vila.

La 'Gacela' és una embarcació d’arrossegament que va entrar a formar part del fons del Museu de la Pesca l’any 2006 amb número d’inventari 03746. Va ser construïda a l’Ametlla de Mar el 1959 pel mestre d’aixa Gaseni Balfegó. Construïda en fusta, amida 20,20 m s’eslora i 5,20 m de mànega, amb un TRB de 42 t. La família Masseguer Figueras la va cedir al Museu de la Pesca, on han adquirit un nou ús patrimonial a la qual s’hi fan visites i tot tipis d’activitats educatives. L’any 2016, va rebre més de 4.800 visitants.

Les tasques de manteniment se centraran, durant sis setmanes, en canviar l’estopa en mal estat i calafatejar de nou, enmacillar i pintar, i substituir les fustes en mal estat, sobretot de la quilla i el folre d’estribord. La feina anirà a càrrec de Pinfust, drassana palamosina especialitzada en fusta, professionals que seguiran mètodes tradicionals; és a dir, usaran rasqueta i fregall, sense emprar mànega d'aigua a pressió per tal de minimitzar el risc de pol·lució amb les restes animals i de pintura que barrejats amb l'aigua van a parar a mar.

La varada de la ‘Gacela’ sobre el moll de Palamós permetrà seguir en viu els processos i operacions vinculats a aquest manteniment. A més, l’11 de febrer s’ha programat una visita guiada al Museu de la Pesca i a les Barques del Peix, que inclourà una visita al bastiment varat per poder contemplar el casc de l’embarcació fora de l’aigua i conèixer en profunditat la història, característiques i funcions de l’embarcació.  Podeu reservar l'activitat al Servei d’Atenció al Visitant del Museu de la Pesca.

compromis qualiat turistica     producte emporda    cat M P    Costa Brava Girona Convention Bureu     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell