Actualitat MdP

El Museu de la Pesca vol convertir-se en plataforma artística multidisciplinar i fomentar la creació artística relacionada amb el món de la mar. Per aquesta raó convoca les presents bases per tal de rebre propostes d’artistes visuals i plàstics per a exposar la seva obra a la sala d’exposicions temporals del Museu de la Pesca. La proposta serà seleccionada per una Comissió i s’inclourà en el programa anual d’exposicions temporals del Museu de la Pesca.

Descarrega les bases en pdf

La Comissió està formada per:

El regidor de Cultura i Patrimoni de l’Ajuntament de Palamós i membre del patronat de la Fundació Promediterrània.

El director del Museu de la Pesca i director de la Fundació Promediterrània.

Dues tècniques del Museu de la Pesca una de les quals exerceix com a secretària de la Comissió.

Un/a professor/a d’Història de l’Art de la Universitat de Girona.

El/La president/a del Cercle Artístic de Palamós o un representant en qui delegui.

Una tècnica de Cultura i Patrimoni de l’Ajuntament de Palamós.

Les propostes artístiques

Les propostes artístiques que la Comissió avalua són projectes d’exposicions d’arts plàstiques i visuals creades expressament d’acord amb la temàtica del Museu de la Pesca o relacionades amb la temàtica marítima.

El lloc d’exposició serà la sala d’exposicions temporals del Museu de la Pesca (moll pesquer, s/n Palamós).

Les propostes s’hauran de rebre en un dossier, de màxim 30 fulls en format A-4, en paper o en suport digital, on s’inclogui:

• CV de l’artista, dades imprescindibles són els llocs on ha exposat i els premis o mencions que ha pogut rebre. S’han d’incloure fotografies de la seva producció artística més rellevant.
  • Proposta de l’obra a exposar al Museu de la Pesca, descripció de l’obra en text (títol, format, mida, materials, suport), fotografies de totes les obres que es volen exposar o bé esbossos del projecte i la valoració econòmica aproximada de l’obra.
  • S’ha d’adjuntar una proposta o suggeriment del muntatge i exposició i la valoració per portar-lo a terme.

Entrega de propostes

La recepció de dossiers es pot fer presencialment o per correu postal al Museu de la Pesca, moll pesquer, s/n 17230 Palamós o per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Terminis

Els terminis per acceptar propostes és des de la publicació d’aquestes bases fins al 30 de juny de 2017.

La Comissió es reunirà posteriorment per emetre una resolució.

La proposta s’inclourà en el programa d’activitats del Museu de la Pesca i s’exposarà en unes dates a determinar pel propi Museu de la Pesca.

Condicions

1. Els dossiers presentats que no hagin estat seleccionats, es podran recuperar recollint-los personalment a les oficines del Museu de la Pesca fins a tres mesos després de fer-se pública la resolució de la Comissió.
  2. La Comissió pot considerar la convocatòria deserta.
  3. La proposta pot ser presentada a nivell individual o bé col·lectiu.
  4. L’artista seleccionat permet al Museu de la Pesca, la Fundació Promediterrània i a l’Ajuntament de Palamós la utilització de forma gratuïta de les obres presentades per a fer difusió de l’activitat.
  5. L’artista es comprometrà a que com a mínim una obra o una part d’una obra lliure de drets d’imatge pugui ser reproduïda per part de la Fundació Promediterrània i l’Ajuntament de Palamós per a fer-ne difusió i marxandatge per a la mateixa Fundació i l’Ajuntament i per a l’exposició.
  6. El trasllat de les obres fins a l’espai expositiu va a càrrec del Museu de la Pesca, sempre i quan aquestes es puguin traslladar amb vehicles propis. En el cas que les obres s’hagin de traslladar amb vehicles de lloguer aniran a càrrec de l’artista.
  7. El Museu es reserva el dret a contrastar la valoració de les obres i del muntatge a efectes de la seva assegurança.
  8. El Museu de la Pesca podrà fer el seguiment del procés creatiu de l’obra que s’exposarà. El muntatge de l’exposició es farà d’acord amb el Museu de la Pesca.
  9. No es podrà fer venda de les obres exposades, ni fer-ne cap transacció comercial durant el període d’exposició al Museu de la Pesca.
  10. El Museu de la Pesca es compromet a fer difusió de l’exposició en els termes i mitjans que consideri més adequats tot utilitzant imatges lliures de drets de les obres que s’exposaran, que seran facilitades per l’artista o autoritzades pel/per la mateix/a.
  11. Es comptarà amb la presència de l’artista el dia de la inauguració i en el cas que es faci una roda de premsa per presentar l’exposició.
  12. La participació a aquesta convocatòria representa l’acceptació d’aquestes bases i el veredicte de la comissió així com la renúncia a tota reclamació legal relativa als continguts d’aquestes bases.

Per a més informació adreceu-vos a les oficines del Museu de la Pesca, Parc dels Països Catalans, 3. 17230 Palamós. Tel. 972 60 12 44, a/e: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.