Actualitat MdP

transformacio port 80Divendres 19 de maig a partir de les 7 del vespre, el Museu de la Pesca serà l’escenari d’una nova sessió de Converses de Taverna, dedicades aquest cop a recuperar la memòria del port de Palamós durant els anys 80 del segle XX, en plena transformació del sector comercial i marítim del municipi.

A partir de l’experiència, el record i el testimoni dels nostres convidats (René Matas, Joan Cama i Jordi Vilalta) reviurem les grans transformacions urbanístiques, logístiques i comercials viscudes durant la dècada de 1980. El desenvolupament econòmic del territori, l’arribada de nous tipus de vaixells, el creixement del sector pesquer i el de la nàutica esportiva, l’ampliació del port i de les seves infraestructures… tot plegat van generar grans canvis en la fisonomia del port palamosí que expliquen en bona mesura les característiques i dinamisme del port actual.

Aquesta és la segona sessió del cicle de Converses de Taverna d’enguany, dins del programa Memòria Viva del Museu de la Pesca. La tercera i darrera sessió del cicle serà el pròxim 16 de juny i anirà dedicada a les pesqueres esportives.