Actualitat MdP

Exposició temporal Nusos Mariners Dimecres 21 de juny, a les 19 h, el Museu de la Pesca inaugura l’exposició temporal “Nusos Mariners”, ideada i produïda pel mateix museu per subratllar la importància i omnipresència dels nusos a bord d’un vaixell, elements indispensables per a la seva seguretat i bàsics en la formació de qualsevol mariner.

Els nusos existeixen des que l’home va construir les primeres eines. En mar, han ocupat un lloc preeminent en la conformació de la identitat cultural de mariners i pescadors. A bord són imprescindibles, perquè permeten realitzar innumerables operacions de forma econòmica que alhora estalvien molta feina.

L’exposició dóna llum als nusos més habituals per a la gent de mar. 20 plafons amb la reproducció de 20 nusos a grans dimensions permeten conèixer l’ús, la història o les anècdotes relacionades amb cada un d’ells, des de la gassa de mà al barrilet, passant per la volta d’escota, l’entolladura o el nus de pardal.

A més a més, l’exposició repta el visitant a demostrar la seva perícia en l’elaboració de nusos. Al costat de l’explicació de cada nus, pas a pas, un cap solt ens convidarà a intentar replicar-lo, tot posant de manifest que hi ha nusos senzills i nusos difícils, però que tots acompleixen una funció específica per a la seguretat dels vaixells de la integritat dels ormeigs de pesca.

La museografia ha anat a càrrec de Quim Esteve i el disseny gràfic, del despatx Lupagràfics. Els dibuixos són autoria de Germà Seró i Quim Esteve.

L’exposició temporal, que tindrà l’entrada gratuïta, es podrà visitar fins a la tardor del 2017.