Actualitat MdP

peix blau 2017Un dels productes pesquers més atractius de la flota pesquera de Palamós és el peix blau. Les espècies que s’inclouen en aquest conjunt – la sardina, el seitó, el verat o el sorell, entre altres - es caracteritzen per la seva abundància, les extraordinàries qualitats nutricionals, uns preus molt assequibles i unes grans potencialitats culinàries i gastronòmiques. Tret de la gamba, són els principals productes comercialitzats al port palamosí.

A diferències de la resta de peix, el peix blau es pesca de nit mitjançant la tècnica de l’encerclament. En arribar a port a primera hora del matí, les teranyines descarreguen les captures per subhastar-les entre els compradors que cada dia es congreguen a la llotja. L’interès que desperta aquesta arribada és màxima, un moment de nervis i tensió per saber quin preu i destí tindrà finalment el producte pescat.

Amb l’objectiu de donar major visibilitat a la flota d’encerclament i donar a conèixer les característiques que envolten la venta del peix blau, el Museu de la Pesca proposa els dimecres 2 i 9 d’agost, a les 8 del matí, una visita guiada a la llotja per interpretar, in situ, la complexitat de la pesca i la subhasta del peix blau, que es realitza cada matí a la Confraria de Pescadors de Palamós. Amb un guia expert indetificarem els actors i els processos que permeten subhastar en pocs minuts milers de kilos de peix.

La visita és gratuïta però cal reservar prèviament al Servei d’Atenció al Visitant del Museu de la Pesca en horari d’obertura, per telèfon al 972 600 424  o bé mail a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.