Escoles

programa viu la mar museu pescaAmb la missió de divulgar el fet marítim i pesquer, el Museu de la Pesca, únic a la Mediterrània en la seva especialitat, ha dissenyat un programa d'activitats pedagògiques de descoberta i reivindicació de les tradicions, dels sabers i de les habilitats dels pescadors, de la riquesa patrimonial de la mar i de la seva cuina.

El Museu disposa de:

• Exposició permanent, única a la Mediterrània, que parla del passat, el present i el futur de la pesca marítima
  • Les Barques del Peix, mostra flotant de dues embarcacions de pesca: la "Gacela", d’arrossegament, i la "Estrella Polar", d’encerclament
  • Espai del Peix. Un centre d’interpretació del peix fresc, aula gastronòmica i mirador per observar la subhasta del peix en directe.
  • Documare: centre de documentació de la pesca i el mar, el més gran servei d'informació i documentació de la realitat marítima i pesquera del país.
  • El "Rafael", embarcació tradicional construïda el 1915 i aparellada amb vela llatina.

I tot això en el marc incomparable del port de Palamós, escenari de diferents activitats econòmiques, lúdiques i culturals relacionades amb el món del mar.

Amb aquest programa el Museu de la Pesca ofereix un conjunt d’activitats per a les escoles, els instituts i altres col·lectius interessats; un patrimoni cultural i natural que cal conèixer i valorar.

Programa d'educació infantil

Programa d'educació primària

Programa d'educació secundària

Maleta pedagògica de la pesca (secundària)