Exposicions temporals

Cartell 1694

1694, Palamós. Cartografia d'un conflicte explica els esdeveniments bèl•lics succeïts el 1694 a Palamós, any en que la vila va patir l’enfrontament entre les tropes del rei Lluís XIV contra les de Carles II. L'exposició reviu a través de la cartografia la batalla entaulada des del 29 de maig fins al 10 de juny de 1694. Els documents cartogràfics exposats són tant plànols que servien als oficials per per donar ordres com plànols commemoratius de la contenda. La majoria són d’origen francès i coincideixen amb l'època daurada de la cartografia francesa. També s'expliquen els precedents més immediats, com els atacs francesos a Torroella de Montgrí o Roses. La població de Palamós, coneixedora de l'actuació de les tropes franceses, havia fugit d’una vila en la que gairebé només quedaven soldats espanyols, napolitans i algun palamosí.

En la mostra es cuiden els detalls de la contextualització històrica per facilitar al visitant la seva situació en l’època. i la compresió del succés  històric. Per aquest motiu s'ha dissenyat expressament per a la exposició una maqueta detallada del teixit urbà de Palamós de finals de segle XVII.

1694expo