Exposicions temporals

Expo mestres aixaEn aquesta exposició us mostrem com eren i com han evolucionat dos oficis tradicionals molt vinculats als món de la mar: el mestre d’aixa i el calafat. Per fer-ho comptem amb els records i la saviesa de mestres d’aixa que han treballat i treballen al nostre litoral fent barques i reparant-les seguint usos i costums seculars.

Al llarg del recorregut s'expliquen els processos constructius, els materials i les eines, els espais de treballs, les relacions amb els clients o les creences associades a l'ofici i la feina. Amb el testimoni dels últims professionals de la fusta en actiu, que és també el d'una època d'or de la navegació catalana, el visitant s'apropa a l’art de la construcció naval en fusta a la Costa Brava.

Aquesta exposició és el resultat de la recerca “Mestres d’aixa i calafats a la Costa Brava. Anàlisi d’uns oficis tradicionals” duta terme en el marc de l’Inventari del Patrimoni Etnològic de Catalunya del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.