Escórpora allargada

Nom científic: Scorpaena elongata (Cadenat, 1943)

Traduccions: ES Gallineta rosada FR Rascasse rose EN Slender rockfish

Sinònims en català: Escórpora morruda

Descripció: Cos gros i robust en la regió anterior i una mica aplanat lateralment a la posterior. Cap recobert d'espines i de penjolls de pell, que poden trobar-se també sobre el cos, però no a la mandíbula inferior. Boca gran i obliqua. Aletes amb espines potents. Cos rosat o vermell groguenc, amb taques irregulars als costats. Cap més fosc, quasi marronós. Aleta dorsal sense taca negra.

Distribució: Viu sobre fons rocosos o de fang des dels 75 a 800 m. S'alimenta de petits peixos, crustacis i altres animals. Es reprodueix a finals de l'estiu i principis de la tardor. Es troba a la Mediterrània i, a l'Atlàntic oriental, del golf de Cadis al Senegal.

Sistemes de pesca: Es pesca amb tresmalls i arts d'arrossegament. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 55 cm; comuna de 20 a 40 cm