Escórpena

Nom científic: Scorpaena porcus (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Rascacio FR Rascasse brune EN Black scorpionfish

Sinònims en català: Escórpora fosca Escórpora Escórpora de roquer Escórpora de terra Escórpena Escórpora morena Escorpra Rascassa Rascla Rufí

Descripció: Cos gros i robust a la regió anterior i una mica aplanat lateralment a la posterior. Cap recobert d'espines i de penjolls de pell, que poden trobar-se sobre el cos, però no a la mandíbula inferior. Boca gran i obliqua. Cos i aletes marró grisós, amb bandes verticals negres. Regió ventral gris groguenc. El cap és puntejat de petites taques fosques.

Distribució: Viu sobre fons rocosos i prats de Posidonia de 0 a 130 m de profunditat. S'alimenta de petits peixos, crustacis i altres animalons. Es reprodueix de maig a agost. Es troba a la Mediterrània i a la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, de les illes Britàniques al Marroc i el Senegal, incloses les illes Açores, Madeira i Canàries.

Sistemes de pesca: Es pesca amb nanses, gànguil, tresmalls, arts d'encerclament i d'arrossegament. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 30 cm; comuna de 10 a 20 cm