Catàleg de peixos de la Mediterrània

Aranya
Nom científic
Trachinus draco (Linnaeus, 1758)
Traduccions
ES Escorpión FR Grande vive EN Greater weever
Sinònims en català
Aranya blanca Aranya monja Dragó
Descripció
Cos allargat i una mica aplanat lateralment. Cap petit, musell curt i boca obliqua. Darrere el cap, una gran espina connectada amb una glàndula verinosa. La primera aleta dorsal -de color negre- amb espines potents que també connecten amb una glàndula de verí. Dors de color marró verdós amb taques fosques al cap. Costats groguencs, amb nombroses línies marrons, blaves i grogues obliqües. Ventre blanc.
Distribució
Viu sobre fons de sorra i de fang, on s'enterra, dels 0 als 300 m. S'alimenta sobretot de crustacis. Es reprodueix entre primavera i estiu. Es troba a la Mediterrània i la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, de Noruega al Senegal, incloses les illes Madeira i Canàries.
Sistemes de pesca
Carn relativament apreciada. Es pesca amb arts de platja, arrossegament, tresmalls, palangres de fons i línies de mà. No està regulada ni té talla mínima legal.
Talles
màxima 45 cm; comuna de 10 a 30 cm

» Back

compromis qualiat turistica     producte emporda    cat M P    Costa Brava Girona Convention Bureu     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell