Lluerna

Nom científic: Chelidonichthys lucerna (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Bejel FR Grondin - perlon EN Tub gurnard

Sinònims en català: Juriola Juliola

Descripció: Cap gran i cuirassat de plaques òssies, amb crestes i espines. Forta espina per sobre les aletes pectorals, que són llargues. Color rosat o vermell fosc, més o menys daurat al ventre. Cara interna de les aletes pectorals de color negre blavós amb taques blanques blavoses.

Distribució: Viu sobre fons sorrencs, fangosos o de grava fins als 300 m de fondària. Es reprodueix de maig a juliol. S'alimenta de crustacis i mol'luscs, i els més grossos, també de peixos petits. Es troba a la Mediterrània i a la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, d'Escandinàvia a cap Blanc.

Sistemes de pesca: Carn apreciada. Es pesca amb arts d'arrossegament, tresmalls, palangres de fons, línies de mà i arts de platja. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 75 cm., comuna de 20 a 40 cm