Catàleg de peixos de la Mediterrània

Anguileta de mar
Nom científic
Cepola rubescens (Linnaeus, 1758)
Traduccions
ES Cepola FR Cépole commune EN Red bandfish
Sinònims en català
Cinta Flàmula Floc Fuet Lligacama Pixota vermella Veta
Descripció
Cos molt llarg, fortament aplanat lateralment, acintat i acabat en punta. Musell curt. Ulls grans. Boca obliqua que pot obrir-se cap endavant. Color vermell taronjós, en la meitat dorsal, i groc o rosat en la regió ventral. Aletes grogues ataronjades. L'aleta dorsal (a l'esquena) amb una taca vermellosa.
Distribució
Viu solitària o en petits grups sobre praderies, fons de sorra, fang i graves, entre els 15 i els 200 m de profunditat. S'alimenta de petits crustacis. Es reprodueix a la primavera i tardor. Present a la Mediterrània, a excepció de la mar Negra. A l'Atlàntic oriental s'estén des de les illes Britàniques fins al Senegal.
Sistemes de pesca
Poc interès comercial. Es pesca amb arts d'arrossegament. No està regulada ni té talla mínima legal.
Talles
màxima 70 cm; comuna de 15 a 35 cm.

» Back

compromis qualiat turistica     producte emporda    cat M P    Costa Brava Girona Convention Bureu     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell