Rap

Nom científic: Lophius piscatorius (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Rape FR Baudroie commune EN Angler

Sinònims en català: Granota de mar Buldroi Rap blanc

Descripció: Cos molt aplanat verticalment, amb el cap fort i ample i la cua estreta. Pell sense escates. Boca immensa, amb dents fortes, còniques i ben visibles. El filament pescador, situat entre la boca i els ulls, acaba en un lòbul bifurcat. Aletes pectorals grans, localitzades als costats del cap. Color marró o verd oliva, més o menys tacat. Pell de la cavitat abdominal blanca.

Distribució: Viu sobre fons sorrencs i fangosos entre els 20 i els 500 m. S'alimenta de peixos. Es reprodueix entre febrer i juliol. Es troba a la Mediterrània i a la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, de Noruega fins a Gibraltar.

Sistemes de pesca: Menys valorada comercialment que el rap vermell (Lophius budegassa). Es pesca amb arts d'arrossegament, palangres de fons i tresmalls. Talla mínima legal de captura: 30 cm.

Talles: màxima 200 cm; comuna de 20 a 100 cm.