Agulla prima

Nom científic: Belone belone gracilis (Lowe, 1839)

Traduccions: ES Aguja FR Orphie EN Garfish

Sinònims en català: Agulla Agúa

Descripció: Cos molt allargat. Mandíbules primes i llargues, formant un bec. Coloració general blavosa amb ventre blanc platejat. Una banda de color blau fosc al llarg de tot el cos.

Distribució: Neda entre dues aigües, formant grans moles sobretot durant l'època reproductora (primavera). S'alimenta de petits peixos, pops, sèpies i crustacis. Per tal de fugir dels seus enemics, a vegades salta fora de l'aigua. Pot viure també en llacunes d'aigua dolça. Es troba a tota la Mediterrània excepte a les costes de Líbia i Egipte. A l'Atlàntic oriental s'estén des del golf de Biscaia fins a Gibraltar, incloses les illes Açores, Madeira i Canàries.

Sistemes de pesca: No té un gran interès comercial. Es pesca amb l'encerclament. Talla mínima legal de captura: 25 cm.

Talles: màxima 70 cm; comuna de 30 a 60 cm.