Projectes de recerca

inventari-flota-palamos

Un dels símbols del Port de Palamós són les seves barques de pesca, instrument de treball amb el qual els pescadors poden portar el peix del mar a les nostres taules. Al llarg de la història, la flota pesquera s'ha anat transformant, s'han produit canvis en els cascs, en els aparells, en els motors, en els equipaments... fent de les barques unitats de treball més eficàces, còmodes i segures.

L'Inventari de la Flota Pesquera de Palamós preten ser un homenatge a la gent de mar de Palamós i platges properes a partir de la difusió de la informació i caraterístiques de totes les barques que han pescat alguna vegada en el port baixempordanès.

Consulta l'inventari en línia aquí   download-icon

PROCÉS DE RECERCA

El procés de recerca es va iniciar amb la selecció i digitalització d’informació rellevant a partir de fonts primàries i secundàries.

• Registre oficial de bucs. Llista 3ª BA5 (Palamós).
  • Censo de la Flota Pesquera. Ministerio de Medio Ambiente, Medio Rural i Marino. Gobierno de España
  • Lista Oficial de Buques (1951)
  • Estadístiques de Pesca. Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural. Generalitat de Catalunya.
  • Arxiu Històric de la Confraria de Pescadors de Palamós
  • Relació d’afiliats a la Confraria de Pescadors de Palamós. Fitxes d’embarcament
  • Afiliats a la Mutualidad de Accidentes del Mar y Trabajo
  • Bibliografia complementària