Projectes de recerca

Consulta la memòria del projecte aquí

Cada cop amb més força la gastronomia constitueix un element fonamental del nou turisme cultural que cerca autenticitat en els destins. En aquest sentit, al Baix Empordà, el peix i la cuina marinera tradicional constitueixen un actiu fonamental pel territori i pel sector turístic. Els municipis s'esforcen per promocionar el destí mitjanÍçant campanyes i fires gastronòmiques vinculades a diversos productes d'origen marí. I aquest interè pel peix té unes implicacions directes tant en el sector pesquer com en l'oferta de bars i restaurants.

Des d'aquesta perspectiva, la missió d'aquest estudi és evaluar l'evolució i l'estat actual de l'oferta gastronòmica vinculada al peix i a la ciuna tradicional per determinar-ne l'impacte a) en el turisme comarcal i b) en el sector pesquer. Els objectius principals són:

• 1. Conèixer l'oferta gastronòmica basada en el peix a la comarca del Baix Empordà que permeti analitzar el seu estat i la seva evolució en els darrers 50 anys.
  • 2. Identificar, mesurar i analitzar els productes pesquers que es poden trobar en l'oferta restauradora de la comarca.
  • 3. Analitzar els factors interns i externs que influeixen en la configuració de les ofertes dels restaurants.
  • 4. Mesurar l'impacte de les campanyes gastronòmiques en la cotització del peix a llotja.

Aquest projecte ha comptat amb el suport econòmic de l'AGAUR a través de la convocatòria ACOM 2009, la Diputació de Girona i el Centre de Cultura Popular i Tradicional Catalana de la Generalitat de Catalunya.