Moixina

Nom científic: Galeus melastomus (Rafinesque, 1809)

Traduccions: ES Pintarroja bocanegra FR Chien espagnol EN Blackmouth catshark

Sinònims en català: Gata moixa

Descripció: Cos allargat i esvelt, amb el cap aplanat i el musell relativament llarg. Cinc parells d'obertures branquials. Aleta caudal llarga i asimètrica, amb el lòbul inferior poc desenvolupat. Color marró clar o groguenc, amb taques fosques circulars o rectangulars. Interior de la boca negre.

Distribució: Viu als fons de fang entre els 150 i 500 m de profunditat. S'alimenta de crustacis, peixos, pops, sèpies i calamars. Ous protegits per una càpsula de color marró groguenc. Es troba a la Mediterrània, no a l'Adriàtic nord i la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, de Noruega al Senegal.

Sistemes de pesca: Interès comercial relatiu. Es pesca amb arts d'arrossegament, tresmalls i palangres de fons. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 92 cm (52 a la Mediterrània); comuna de 10 a 50 cm