Agullat

Nom científic: Squalus acanthias (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Mielga FR Aiguillat commun EN Piked dogfish

Sinònims en català: Aüllat Ferró Quelve Quissona

Descripció: Cos allargat i fusiforme. Musell punxegut. Primera aleta dorsal més gran que la segona, cadascuna amb una forta espina verinosa. Aleta caudal asimètrica, amb el lòbul superior més gran. Color gris fosc al dors i gris clar al ventre, amb petites taques blanques als costats.

Distribució: Bon nedador, forma moles que es poden trobar fins als 900 m de fondària. S'alimenta de peixos que van en moles, peixos de fons, calamars i crancs. Es troba a la Mediterrània i a la mar Negra, i també als oceans Atlàntic i Pacífic.

Sistemes de pesca: És el tauró més abundant i de més interès comercial a tot el món. Es pesca amb arts d'arrossegament, tresmall, palangres, línies de mà i arts de platja. També se n'aprofita la pell i l'oli del seu fetge. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 2 m, comuna de 60 a 90 cm (mascles) i 75 a 105 cm (femelles)