Cavall de mar

Nom científic: Hippocampus hippocampus (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Caballo marino FR Hippocampe à museau court EN Sea-horse

Sinònims en català: Cavall de mar xato Cavall marí Cavallet de mar Cavallet marí

Descripció: Cos panxut, de forma aberrant; cobert per una cuirassa de plaques òssies unides. El cap, ben diferenciat, forma un angle amb el cos. Musell tubular. Boca petita i sense dents. Cua allargada i prensora. Coloració marronosa o negrosa. Aleta dorsal grisa amb una banda fosca.

Distribució: Viu en fons de sorra i en prats de Posidonia poc profunds. S'alimenta de petits animalons. Es reprodueix d'abril a octubre. Es troba a la Mediterrània i la mar Negra (no a l'Adriàtic nord). A l'Atlàntic oriental, del golf de Biscaia i Portugal al golf de Guinea.

Sistemes de pesca: Sense valor comercial. S'utilitza sec, per construir objectes ornamentals, i viu per aquariologia. Es pesca amb anelles, arts de platja, tresmalls de fons i arts d'arrossegament. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 15 cm; comuna de 7 a 10 cm.