Roger

Nom científic: Mullus barbatus (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Salmonete de fango FR Rouget-barbet de vase EN Red mullet

Sinònims en català: Moll cranquer Moll de fang Moll fanguer Roger Roger de fang Rogeret

Descripció: Cos allargat i una mica aplanat lateralment. Escates grans. Dos barbillons llargs sota la mandíbula. Musell amb un perfil bastant pronunciat (vertical). Ulls en posició alta. Boca petita que pot obrir-se cap endavant. Coloració general rosada, sense cap taca al cos ni a les aletes.

Distribució: Forma grups. Viu sobre fons de fang, sorra o graves dels 5 als 500 m de profunditat. S'alimenta de petits cucs i crustacis. Es reprodueix d'abril a agost. Es troba a la Mediterrània i la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, de les illes Britàniques al Senegal, incloses les illes Açores, Madeira i Canàries.

Sistemes de pesca: Carn delicada i apreciada. Es pesca amb nanses, tresmalls i arts d'arrossegament. Talla mínima legal de captura: 11 cm.

Talles: màxima 30 cm; comuna de 10 a 20 cm.