Presentació del llibre "La cuina de la gent de mar de la Costa Brava. Receptes de l’Espai del Peix”

Divendres, 22 Abril 2016
  19:30

presentacio llibre receptesPresentem el llibre “La cuina de la gent de mar de la Costa Brava. Receptes de l’Espai del Peix”, una obra protagonitzada per peixos i receptes elaborades per homes i dones de mar. Aquest llibre parla, principalment, de les espècies poc valorades al mercat amb l’objectiu de donar-les a conèixer, amb la particularitat de que no es tracta d’un receptari a l’ús, sinó una apologia del patrimoni gastronòmic del territori, hereu de la tradició marinera empeltada amb aportacions de tot el litoral: unes sardines escabetxades, un grapat de cananes a la brutesca, un suquet de verat a l’estil de Sa Riera, un pop blanc amb ceba, el peix al caldo típic de barca, un pop roquer regat amb allioli negat, un romesquet de gatets, uns fideus amb anxoves... Presentem receptes saludables, senzilles i conegudes que formen part de l’ADN de la república de la gent de mar.

Per això és volgudament un llibre col·lectiu, amb una selecció de personatges del mar que interpreta, amb la prosa d’en Gerard Prohias i fotografies de Jordi Geli, la seva vinculació amb el territori, amb l’ofici,  amb els productes, amb la cuina i la gastronomia. Dibuixa, doncs, trajectòries vitals pintades amb els colors de les picades, dels romescos, dels sofregits, de les patates esqueixades, de les balandres i dels brous fets amb peix de roca, blanc i blau.

Espai del Peix. Palamós | Moll Pesquer, s/n 17230 Palamós
  Gratuït. Aforament limitat a la capacitat de la sala
  Si voleu més informació o reservar una activitat contacteu amb el Servei d'Atenció al Visitant del Museu de la Pesca al 972 600 424  o bé per mail a infomuseu@palamos.cat

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell