naufragi formiguesDivendres 15 d’abril, a partir de les 19 h, la Taverna Marinera Ca la Pepa Caneja serà l’escenari d’una nova sessió del cicle Converses de Taverna. Aquest cop, la sessió estarà dedicada a rememorar i comentar accidents marítims que van acabar, o podrien haver acabat, en naufragi.

La gent de mar és conscient que navegar significa assumir un grau d’incertesa i restà a la sort de molts factors que, malgrat que es poden conèixer i assumir, sovint no es poden predir ni controlar: la meteorologia adversa, un cop de vent sobtat, una mala maniobra, una averia, la resistència dels materials... Moltes causes poden acabar provocant un naufragi, i malauradament, la nostra costa és un exemple clar que la seguretat plena, al 100%, en mar no existeix.

Així, aprofitarem la sessió per parlar amb persones que han viscut en primera persona, o han patit molt directament, un naufragi. Reviurem aquestes aventures i recordarem com els van afrontar i com se’n van sortir.