margaridacasadevalludgDarrerament, la problemàtica dels plàstics al mar ha adquirit una enorme rellevància mediàtica. Amb tot, l’activitat quotidiana de la societat contamina també de moltes altres formes, menys visibles i amb menys ressò als mitjans, tot generant un impacte negatiu directe en els ecosistemes marins i les espècies que hi habiten. A aquesta problemàtica es dedica la nova xerrada inclosa en el programa Pesca i Ciències 2019 de la Càtedra d’Estudis Marítims de la UdG.

La biòloga Margarida Casadevall, catedràtica de la Universitat de Girona, explicarà al Museu de la Pesca el proper divendres 5 de juny, a partir de les 8 del vespre, la relació entre l’acció humana i la contaminació marina. “’L’impacte de l’acció humana sobre els peixos. Què fem malament?” serà una xerrada molt didàctica i divulgativa adreça a un públic familiar, que vol conscienciar sobre la multitud de focus contaminants, tant directes com indirectes, que resulten de la nostra vida diària: productes químics d’ús diari (xampús, detergents, etc.), química de les burilles, herbicides, microplàstics, hidrocarburs, aigües brutes i fins i tot l'excès de soroll.

L’objectiu de la xerrada és conscienciar a grans i petits de la responsabilitat de tota la societat en la conservació dels oceans i en la preservació de la vida marina i els ecosistemes que l’acullen, que sovint depèn només de petits canvis en els nostres hàbits de consum i comportament envers el mar.