Conferència Mireia Mayolas MMBDivendres 8 de març, en el marc del Dia Internacional de la Dona, Mireia Mayolas, Cap de l’Àrea d’Educació i Activitats del Museu Marítim de Barcelona, donarà una conferència sota el títol “Dona'm la mar. Narrar la mar en femení”, per explicar com han reorientat la narrativa del museu per fer-la més igualitària.

El programa d’activitats d’enguany del Museu de la Pesca porta per títol “El mar, la mar”, amb la voluntat de potenciar la mirada de gènere sobre el mar, especialment en l’àmbit de la pesca. Així vol subratllar el paper fonamental de la dona en les múltiples dimensions d’aquesta activitat tradicionalment masculinitzada. Per això, a través de les accions i activitats programades, es vol visibilitzar la feminitat d’un món en el qual la dona havia estat relegada a un paper secundari.

Amb l’ànim d’aprendre de les experiències en aquest camp d’altres museus, Mireia Mayolas, Cap de l’Àrea d’Educació i Activitats del Museu Marítim de Barcelona, farà una conferència per explicar els resultats del projecte “Dona’m la mar”, una iniciativa pionera en l’àmbit dels museus que ha donat veu a les dones que viuen el i del mar, amb l’objectiu de reorientar la narrativa del Museu Marítim de Barcelona tot incorporant la perspectiva de gènere. El projecte busca establir un discurs coral que sumi veus de dones que s’han fet a la mar per ajudar a entendre com podem mirar, i narrar, la mar d’una manera més igualitària.

L’activitat es durà a terme al Museu de la Pesca el dia 8 de març, a les 19 h. Activitat gratuïta amb aforament limitat a la capacitat de la sala. Organitzen Museu de la Pesca amb la col·laboració del Museu Marítim de Barcelona.

Col·labora l'associació Dones del Baix Empordà.