La Càtedra d’Estudis Marítims (Universitat de Girona – Fundació Promediterrània) inaugura el 23 de novembre a Palamós un nou curs acadèmic. El Dr. Joaquim Maria Puigvert, professor de Història Contemporània de la UdG i director de la Càtedra Martí Casals de Medicina i Salut en l'Àmbit Rural, farà una conferència al Museu de la Pesca a les 18 h, sota el títol “L’estiueig de mar i de muntanya a Catalunya, 1860-1936: oci o salut?

La conferència posarà de relleu els precedents històrics del turisme, les formes de fer turisme estival de la societat catalana, tant a la platja com a la muntanya, les motivacions que tenien per desplaçar-se o les infraestructures de què disposaven les destinacions preferides aquells turistes d'avantguarda.

Inauguració del curs acadèmic 2019-2020

Enguany la CEM enceta el seu dinovè curs acadèmic a Palamós, d’ençà que s'inaugurà com a extensió de la Universitat de Girona al territori pel foment i divulgació de la recerca. En les conferències inaugurals anteriors han participat científics, gestors i personalitats de disciplines molt variades, tot constatant l’interès de la Càtedra per abordar la realitat del litoral des de diferents perspectives: biologia, ecologia, economia, geografia, història, filologia, gastronomia o política.