Converses de Taverna 2019Divendres 15 de febrer és la data d’obertura de la 18a temporada de Converses de Taverna, diàlegs amb la gent de mar al voltant d’una taula que serveixen per recollir, documentar i preservar el patrimoni immaterial de la Costa Brava. Aquesta primera sessió, que se celebrarà a les 19 h al Museu de la Pesca, tindrà com a protagonistes les associacions nàutiques palamosines.

La sessió estarà dedicada a conèixer a fons aquestes entitats que, des de diferents perspectives i interessos, treballen en benefici del mar i la navegació a casa nostra. Per això parlarem amb impulsors i responsables de la història d'aquest moviment, del seu orígens i la seva evolució, de la situació actual i dels reptes de futur de la navegació d'esbarjo i dels clubs nàutics del litoral català.

La primera activitat serà seguida per una sessió sobre efectes del canvi climàtic sobre el litoral (15 de març) i de peixos desconeguts, tresors saborosos (26 d’abril). Amb aquestes tres activitats el número de converses celebrades arribarà a les 126, des de l’inici de l’activitat el gener del 2001.

Converses de Taverna és una activitat inclosa en el programa per a la recuperació etnològica Memòria Viva, en el marc de l'Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de Catalunya.