peixateriespalamosDivendres 15 de novembre el Museu de la Pesca inaugura la 21a edició de Converses de Taverna, l’activitat que recupera i divulga la memòria oral de la gent de mar de la Costa Brava. En aquesta ocasió ens trobarem al Restaurant Can Blau, a les 19 h, per parlar de les peixateries locals, i concretament de l’ofici de vendre el peix, tan important en un municipi de caràcter pesquer de Palamós.

Peixateres i peixaters coneixen com ningú el producte pesquer i aconsellen el client perquè el gaudeixi al màxim a la cuina. Volem conèixer com era i, sobretot, com és avui vendre el peix, la relació amb els clients, els canvis en els gustos i les tendències en el consum, o les estratègies per fer lluir el peix a les parades, entre molts altres temes d'interès.

Converses de Taverna

Enguany celebrem la 21a edició de Converses de Taverna, una activitat pionera a la Mediterrània en l’esforç de recopilar, preservar i divulgar el patrimoni immaterial marítim. Entre novembre de 2019 i abril de 2020 es duran a terme quatre sessions, totes elles a Can Blau i dins del programa Memòria Viva, impulsat pel Museu de la Pesca. A més a més de la de novembre, les següents estaran dedicades a la contaminació marina (14 de febrer), a l’ofici de mariner mercant (20 de març) i als nous peixos que trobem als nostres mars com a conseqüència del canvi climàtic (24 d'abril).

Totes les sessions són obertes al públic i enregistrades, amb l’ànim que estiguin a disposició de la recerca i de la ciutadania.