Mas del Vent Dissabte 2 de març està previst l'inici d'un nou cicle de visites guiades al claustre romànic ubicat a la finca del Mas del Vent, a Palamós. La visita està orientada a descobrir els elements arquitectònics i artístics tant del claustre com de la finca, un conjunt arquitectònic singular de la vila palamosina. Es donaran les claus per interpretar el claustre "romànic" i el seu origen controvertit, construcció i trasllat, així com els aspectes més rellevants del mas i la torre de defensa – declarats Bé Cultural d’Interès Nacional.

La visita inclou un tastet de productes Km0 de la finca palamosina Bell-lloc amb una copa de vi. El preu de la visita és de 20 € (10 € pels menors de 16 anys). Les inscripcions es poden fer a través del Museu de la Pesca. Organitza la visita Focus Engelhorn amb la col·laboració de l'Ajuntament de Palamós.

Aquesta visita coincideix amb la recent publicació d’un acurat estudi sobre l’origen del claustre romànic dirigit pel professor de la Universitat de Girona, Gerardo Boto. El grup d’investigadors que hi participen conclouen que una part important d’aquest conjunt prové del claustre de la Catedral Vella de Salamanca, del siglo XII. El llibre “Salamanca, Ciudad Lineal, Palamós. Las arcadas claustrales de Mas del Vent”, editat per la Universitat de Salamanca, aporta un rigorós estudi sobre diferents aspectes del monument per destacar l’origen salmantí d’alguns dels capitells i de les motllures.

La Càtedra d’Estudis Marítims (Universitat de Girona - Fundació Promediterrània) ha organitzat una presentació del llibre, prevista pel proper dissabte 23 de març a les 19 h al Museu de la Pesca.