memoriaviva20192020El divendres 18 d’octubre a les 19 h, arrenca al Museu de la Pesca de Palamós un nou programa Memòria Viva. Aquest cicle d’activitats té l’objectiu de documentar, preservar, estudiar i divulgar el patrimoni immaterial de la gent de mar, font inesgotable de coneixement però extremament fràgil per la seva naturalesa.

D’octubre de 2019 a abril de 2020, Memòria Viva celebrarà diferents sessions per posar en valor la imatge, el testimoni i l’experiència gastronòmica relacionada amb el mar i la Costa Brava. En concret, el cicle es composa de les activitats Converses de Taverna, Imatges que fan parlar i Mestres i mestresses dels fogons. Cada una d’elles pretén, des d’una perspectiva distinta, conèixer i documentar el ric llegat de la gent de mar, la història i el present mariner del territori, i l’experiència de les generacions actuals.

Podeu descarregar el programa en l’enllaç a l’apartat de Memòria Viva de la web del Museu de la Pesca.

Postals de Palamós

La primera sessió d’Imatges que fan parlar (divendres 18 d’octubre, 19 h, Museu de la Pesca) estarà dedicada a documentar, amb l’ajuda dels assistents, postals antigues de Palamós, temàtica marítima i pesquera, conservades al fons d’imatges del Museu de la Pesca. Plegats compartirem els records i les vivències que ens evoquin les fotografies i identificarem persones, espais, moments i detalls. L'objectiu és obtenir la màxima quantitat d'informació possible per millorar la descripció i documentació de les imatges que composen el fons.