vergecarmepalamos2019Els dies  20 i 21 de juiol de 2019 els pescadors palamosins celebren la festivitat de la Mare de Déu del Carme, patrona de la gent de mar, i que enguany arriba a la 69a edició.

Aquest és un moment de festa, exaltació i devoció de la comunitat pesquera local, i una reivindicació de l’estreta relació del sector amb la població i amb els seus agents econòmics, socials i culturals.

Dissabte 20, a les 23, hi haurà el ball de revetlla a l'esplanada de la llotja. Diumenge 22 les activitats començaran a les 12 h amb la missa a l'Església de Santa Maria del Mar. Tot seguit s'iniciarà la porcessó solemne pels carrers de Palamós en direcció al port pesquer. Allà, la imatge serà embarcada per celebrar la processó marítima en companyia de la flota local.

DESCARREGA EL PROGRAMA

Prèviament, el dia de la patrona,16 de juliol, a les 20 h, el Museu de la Pesca organitza una sessió de cinema documental on es presentaran els videos que mostren el dia a dia de quatre pescadors de Palamós. Amb els seus protagonistes es parlarà també de vida dels pescadors en mar i terra. Aquesta activitats està inclosa en la Mostra Internacional de Cinema Documental, organitzada per la Generalitat de Catalunya.

Aquesta celebració està organitzada per la Confraria de Pescadors de Palamós, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Palamós.