fbpx

Imatge de les Barques del Peix, extensió flotant del Museu de la Pesca

El Museu de la Pesca incorpora nous elements museogràfics a les Barques del Peix, la seva extensió flotant al moll de Palamós. Bona part d'aquests elements venen motivats per la voluntat de facilitar l'accés a les embarcacions a col·lectius amb discapacitat sensorial.

L'accessibilitat a les Barques de Peix ha fet incloure un nou audiovisual d'introducció a l'equipament surant amb subtítols, videodescripció i llenguatge de signes en quatre idiomes. A bord, s'han col·locat elements identificatius en braille, com el plafó informatiu exterior, etiquetes amb el nom dels espais i les peces a l'interior o uns suports amb el relleu de la barca i descripcions en braille per a persones invidents. També s'ha publicat una web específica de les Barques del Peix seguint els criteris d'accessibilitat de les pautes WCAG 2.1.
 
A tots aquests elements se sumen altres actuacions sobre la museografia, com són elements d'attrezzo per caracteritzar l'interior i exterior de les barques, sons immersius a diferents espais (motor, cuina, pont) i materials de difusió en quatre idiomes.
 
L'objectiu és mantenir i potenciar la referencialitat de les Barques del Peix com equipament per al coneixement, la divulgació i la difusió del patrimoni marítim i pesquer del litoral català en el marc de l'oferta cultural i d'oci que ofereix el Museu de la Pesca al port de Palamós. 
 
L'acció ha comptat amb el suport del GALP Costa Brava.

 

1 convention bureau
compromis-qualiat-turistica
convention bureau
logo tcmlbe
producte-emporda
super

 

Logo fundacio DAMM
ajuntament logo
logo-fundacio-caixa
logo-palamos-turisme
logo Patronat
logo confraria
logo generalitat
logo ports
marca diputacio centrada