S’han concedit a la Fundació Promediterrània 35.000 € d’ajuts econòmics procedents del Fons Europeu Marítim i de la Pesca perquè impulsi al llarg dels pròxims mesos quatre projectes en l’àmbit de la recerca, l’eficiència energètica, el foment del turisme i la formació i l’aprenentatge. Són el resultat de la darrera convocatòria d’ajusts atorgats pel Grup d’Acció Local Pesquer Costa Brava a projectes de promoció del desenvolupament local participatiu segons el programa operatiu del FEMP.

En concret, els projectes finançats són:

Actualització museogràfica del Museu de la Pesca per a la divulgació de la cultura del peix”, per a l’actualització, la millora de l’eficiència i la potenciació d’equipaments de l’exposició permanent del Museu de la Pesca.

Adquisició i creació de continguts d'audioguies per a la visita a subhasta del peix a la llotja”, que es posaran a disposició aquest mateix estiu per a la millora de l’experiència del visitant a la subhasta i centre d’interpretació ubicat a l’Espai del Peix.

Ser pescador al segle XXI: sensibilització, orientació i formació”, un ambiciós projecte per potenciar la formació competencial i el coneixement entre els professionals del mar a la Costa Brava per afavorir el relleu generacional.

Edició i publicació del manuscrit de Francesc Villanueva "La pesca a l'Empordà, 1928"”, a partir d’un manuscrit inèdit que descriu amb detall etnogràfic un món pesquer avui desaparegut, amb l’objectiu de fomentar la conservació patrimoni cultural marítim.

Els projectes es desenvoluparan al llarg dels cinc mesos vinents.

Ajuts del GALP Costa Brava

Els GALP són grups encarregats de dinamitzar el territori d’àmbit pesquer fent possibles projectes que s’adeqüen als objectius de les seves estratègies de desenvolupament local.  Enguany s’han subvencionat 23 projectes a tota la Costa Brava, per un valor total de 583.160 €.

A Palamós s’han atorgat 6 ajudes, per valor de més de 66.000 €.