Des del dilluns 23 d’agost el Dr. Claudio Aguirre, professor i investigador de la Universidad de Tarapacá, a Xile, duu a terme aquests dies una nova estada de recerca a Documare: centre de documentació de la pesca i el mar. Després de la realitzada a inicis del 2010 en el marc de la confecció de la tesi doctoral, ara torna com a investigador titular per prosseguir amb la seva línia de recerca sobre la industria pesquera xilena.

Claudio Aguirre és antropòleg de formació, amb anys d’experiència en el món de la investigació sobre l’evolució de la pesca a Amèrica Llatina des de la perspectiva de les ciències socials. En una primera estada a Documare, durant els primers mesos de 2010 va bastir part de la seva tesi doctoral. Ara torna a Palamós amb el projecte “Pesqueras, Tripulantes y Cultura: El proceso de reestructuración de la pesca industrial bajo el modelo neoliberal del Norte Grande de Chile (1978-1990)”,  dins del Programa FONDECYT de Iniciación 2019 (N 11190353), atorgat per la Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica xilena. La seva estada se centra en la revisió bibliogràfica i la transferència de coneixement amb altres investigadors.

Es dóna el cas que el Dr. Aguirre va participar a distància el passat 18 de juny de 2021 en el seminari “La pesca ante los retos globales: perspectivas desde la antropología y la historia”, celebrat a la Universitat Autònoma de Barcelona i organitzat en col·laboració amb el Museu de la Pesca.

Documare, un espai per a la recerca

Documare es configura com una plataforma que facilita i recolza la recerca d'investigadors juniors i sèniors al voltant de la temàtica marítima i pesquera. Posa a la  seva disposició els seus fons documentals, una extensa bibliografia especialitzada i els recursos logístics per facilitar l’estada dels investigadors en un ambient tranquil i de reflexió. Documare treballa també en l’assessorament científic a projectes de recerca i divulgació que posin en valor la història, la cultura i el patrimoni marítim i pesquer amb l’ànim de facilitar la generació de coneixement i la seva aplicació en tots els àmbits marítims.

Documare rep investigadors d’arreu del món, atrets tant per les possibilitats que ofereix el centre de documentació com per la singularitat, rellevància i exemple del port pesquer palamosí. Palamós avui és un conegut com un dels ports més actius de la Mediterrània en l’impuls d’iniciatives, participació en projectes i l’aplicació de mesures de gestió de permeten avançar en una activitat més sostenible, característica que el fan molt interessant per a molts investigador de la pesca i el mar.

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell