Divendres 8 de setembre (19 h), se celebra al Museu de la Pesca l'acte de cloenda de l'exposició temporal "Costa esbravada", del periodista i fotògraf Miquel Riera, amb un debat sobre els abusos urbanístics i la degradació ambiental i paisatgística de la Costa Brava.

Inspirant-se en el debat Costa Brava de 1976 i de 2020, ara els participants parlaran de l'estat de salut del litoral i dels efectes d'un procés d'urbanització i desnaturalització d'aquesta costa, iniciat durant el primer turisme però accelerat durant les darreres dècades.

Hi participaran Eduard de Ribot, advocat de l'entitat SOS Costa Brava, Javier Martín Uceda, professor del Departament de Geografia de la Universitat de Girona, i Lluís Puig. Alcalde de Palamós. Modera Miquel Riera.

Costa Esbravada

El projecte “Costa Esbravada” és una mostra fotogràfica de Miquel Riera sobre les barbaritats constructives perpetrades des dels anys 50 fins a l’actualitat al litoral gironí, des de Portbou fins a Blanes. A partir de l'exposició d'una vintena de fotografies i la projecció d'una seixantena més, l'autor reflexiona sobre la cara menys amable del litoral gironí. Aquelles urbanitzacions i edificis, aixecats sovint en els primers anys del turisme, però també els últims temps, i que han enlletgit la Costa Brava.

“No és un treball exhaustiu, tot i que tenim cap a unes mil cinc-centes fotografies, i aquesta tampoc era la intenció, sinó fixar-nos en allò que té un impacte real en el paisatge. Aquesta és la intenció. I de passada intentar conscienciar al públic de la necessitat de protegir encara més del que ho està la nostra Costa Brava”, afirma Miquel Riera.

L'exposició es pot visitar fins al dilluns 11 de setembre.

1 convention bureau
compromis-qualiat-turistica